Pazartesi, Ekim 20, 2008

Bekir Coşkun'u Zeki Müren keşfetmiştir!

arda uskan'ın 2005 yılında bekir coşkun'la haftalık dergisi için yaptığı röportajdan:

"
arda uskan: o zaman şu zeki müren meselesinin aslını bir anlatsanıza... sizi pavyonda mı keşfetmiş?
bekir coşkun: ben aslında müzisyenim. müzisyen ruhu duygusaldır. hiçbir zaman kavgacı değildir. aynı zamanda da köşe yazdığım için insanları üzmek de biraz benim işim. “biraz ağlar, biraz güler” derler ya, öyle bir insanım. o yıllarda üniversitenin ilk sınıfındayım. batakhane gibi bir yerde kanun çalıyorum. bir akşam kanun taksimi yaparken zeki müren geldi. herhalde o kadar kötü çalıyormuşum ki “kim bu?” diye sormuş. “hukukta okuyor, öğrenci” demişler. o zaman beni yanına çağırdı. “ders kitapların da buradaymış doğru mu?” diye sordu.

arda uskan: ders kitaplarınız orada ne arıyor?
bekir coşkun: boşluklarda orada da ders çalışıyorum. kitapları istedi. roma hukuku'nun ilk birkaç sayfasından sorular sordu. sonra “yavrucuğum senin burada çalışman olmaz” dedi. “ailelerin gittiği içkisiz bir gazino var, orada çalacaksın.” gerçekten de ertesi gün bir aile gazinosu olan güney park'ta çalmaya başladım. oraya da tembih etmiş, “saat onda işi bitecek, ders çalışacak bu çocuk” diye. zeki müren'in nasıl yüce bir insan olduğunu benim kadar hiç kimse bilmez.

arda uskan: daha sonra görüştünüz mü?
bekir coşkun: hayır, hiç görüşmedik. hasta olduğunu duyduğum zaman bu olayı yazdım. birkaç gün sonra da rahmetli oldu zaten."

Hiç yorum yok: