Pazar, Ekim 19, 2008

Zeki Müren'e neden paşa/paşam deniyordu?

Cevabını şu videodan öğrenebilirsiniz:

http://www.youtube.com/watch?v=S2sUiJ6K-bA

Video içeriğinin dökümü:

-sizi yakından tanıyanlar, adınızla değil de “paşam” diye hitap ederler. bu sözcüğün yaşamınızda bir anısı ve geçmişi olması gerekir. bunu dinleyebilir miyiz?

zeki müren: gayet tabi, hemen cevaplayayım efendim. bunu bir çok kişi sordu bana bugüne kadar.
efendim, 1969 yılında, aspendos konserimden * sonra, antalya halkı bana “sanatın paşası” ismini layık gördüler, teveccüh gösterdiler ve antalya’da “paşam paşam” diye hitap etmeye başladılar. sonra, bu bodrum’da duyuldu, bodrum halkı da “paşam” diye hitap etmeye başladı ve şimdi istanbul’da, başka şehirlerde, her ortamda “paşam” diyorlar. ben “bana ‘paşam’ diye hitap edin” demedim hiç kimseye. zaten böyle bir şey düşünülemez benim için. fakat bu tabir beni rahatsız etmiyor. alışıldı gibi bir şey. alıştım adeta. bir çok kişi “paşam” diyor efendim.

Hiç yorum yok: